Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

KL második blikkre

2015. június 30. 16:24 - dddoni

Végre sikerült pár teljes napot eltöltenem Kuala Lumpurban, bár az első kettőt szinte teljesen átaludtam az időeltolódás miatt. A keleti irányba utazást már másodjára szenvedem meg és mivel most még kevésbé voltam motiválva a korán kelésre, kb. egy hét volt mire leküzdöttem. Sajnos az hamar kiderült hogy a látnivalók nagy részét a múltkor itt töltött fél nap alatt letudtam, így nem is értem hogy lehet Kuala Lumpur a világ 10 leglátogatottabb városa között, olyan helyeket előzve mint Róma, Amsterdam, Barcelona vagy Tokió. Lehet csak azért mert szezonon kívül jöttem, de a turisták száma egyáltalán nem olyan durva mint Bangkokban, ami egyébként az első a listán, Londont, Párizst és New Yorkot is előzve. Bangkoknál valószínűleg csak az történik hogy a Thaiföldi turisták mind megállnak egy-két napra, Kuala Lumpurban pedig inkább üzleti ügyben járhatnak az emberek, bár így sem értem hogy előzheti Shanghait vagy Tokiót.

Ha sok új látnivalót nem is kaptam, kulinárisan azért elkényeztetett a város, remek kajákat ettem a kínai és indiai negyedben. Meglátogattam a világ legnagyobb madárparkját és végre vettem egy új telefont a három Fórum méretű műszaki plázában és a vásárlás mellé járó sorsjeggyel nyertem egy gagyi hordozható aksit. Az előttem lévő indiai forma és az utánam jövő kínai néni is ugyanezt nyerte, a különbség csak annyi hogy velük nem fotózkodott végig az összes eladó, amint átnyújtják a nyereményt. Aszittem Kína után végre megszabadulok a sunyi közös fotózásos próbálkozásoktól, de ez valamiért mélyebben gyökerezik az ázsiai kultúrákban. Telefont szerintem határozottan megéri itt venni, semmivel nem drágább mint Kínában, de legalább rendes nyugati szoftver van rajtuk. Szegény malájok egyébként eléggé meg vannak lőve, mert nemrég vezették be az ÁFÁ-t és egyből kemény 6%-ot kell fizetniük minden vásárlás után. Szinte nem volt olyan hely ahol ne panaszkodtak volna rá vagy ne szenvedtek volna a pénztárgéppel valamit. Új még nekik...

Úgy tűnik minden hosszabb utazásom egy kisebb katasztrófával kezdődik, múltkor a tabletem tört össze, most meg sikerült az első hotelben bolhát összeszednem. Eleinte még reménykedtem, hogy csak valami ágyi poloska csipkedett össze amit egy költözés megold, de sajna nem így lett. Azóta kicsit figyelmesebben olvasom el az értékeléseket és errefelé ez általános probléma lehet, mert az olcsóbb kategóriában szinte minden második szállásnál felmerül. Jópár átvakarózott nap és sikertelen patikában érdeklődés után már fontolgattam hogy kisállatkereskedésből szerzek valami bolhairtó nyakörvet, új divatot teremtve ezzel. De végül egy 7/11-ben sikerült por formájú rovarírtót találnom ami megoldotta a gondot.

Aztán pont olvastam egy cikket, hogy egy 16 éves amerikai srác meghalt pestisben, amit bolhacsípéssel kapott el. Franc se gondolta hogy a 21. században létezik még pestis, mindenesetre a száz bolhacsípéssel a lábamom sikerült jól ráparáznom a dologra. Azóta minden egzotikus betegségből kiokosítottam magam, ami azzal jár hogy egyre jobban fosok tőlük és egyre kevésbé értem hogy van még az emberiség életben ennyi hülye gyógyíthatatlan betegséggel a világon.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendegelamandarin.blog.hu/api/trackback/id/tr247585996

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása