Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

Előítéletek

2014. szeptember 10. 17:58 - dddoni

Még sosem jártam Kínában, de azért előítéleteim és elvárásaim vannak. Gondoltam összeszedem őket, aztán utólag összegzem, hogy ezek közül mennyi bizonyult igaznak.

  • Kína olcsó. Alapvetően Kínáról mindenkinek az olcsóság jut eszébe, de Pekingről csak azt hallani hogy milyen drága. Ettől függetlenül szerintem olcsó lesz minden. Szállásért nem kell fizetnem, a kaja tuti olcsó, a ruhák és az elektronikai cuccok szintén. Az utazgatás a távolságok miatt valszeg nem lesz filléres, de azért nem is nyugateurópai szintre gondolnék. Aztán majd jöhet a koppanás ha kint vagyok.
  • A kínaiak bunkók. Moszkvában is sokk volt, hogy folyton majdnem fellöktek a metrón, itt valszeg ez hatványozottan igaz lesz. A sorbanállásokba bele se merek gondolni. Már a nagykövetségen is tettlegességig fajult a sorbanállás.
  • Tömeg. A tömeget eddig talán csak Isztambulban viseltem rosszul, itt sokkal rosszabbra számítok.
  • Köpködnek. A köpködés tény, a kérdés, hogy mennyire fog zavarni. Szerintem baromira.
  • Senki nem beszél angolul
  • Picik. A 185 centimmel valszeg bármilyen tömegben elláttok a fejük fölött
  • Csúnyák. Eddig még modell kinézetű kínaival sem találkoztam, szal senki ne aggódjon hogy vágottszemű karonülővel jövök haza.
  • Szarul fogják tanítani a nyelvet, nem fogom érteni a logikájukat.
  • 3 hónapig egy büdös szót nem fogok érteni és bepánikolok hogy az egy év végére se fogok megtanulni mandarinul.
  • Kurva jó kajáik vannak. Most elhatároztam hogy lefogyok 5 kilót, de ezzel szemben hízni fogok ötöt.
  • Nincsenek rendes szórakozóhelyek. Némi egyetemi bulira azért számítok.
  • Pekingben nem számítok nagy szegénységre, kb. hozzánk hasonló életszínvonalra inkább. Vidéken már valszeg neccesebb a helyzet.
  • Szmog. Na hát erről mindenki hallott már, majd youtubeon nézem a napfelkeltét. Merthogy youtubeom az lesz, már kiokoskodtam hogy töröm át a kínai nagy tűzfalat.
  • Kultúrsokk. Ezeken felül még sokmindennel fognak sokkolni, mindenre felkészülni nem tudok, de majd igyekszem jól kezelni.

Így visszaolvasva tiszta pozitívan állok a dolgokhoz. Legalább csak kellemesen csalódhatok.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mendegelamandarin.blog.hu/api/trackback/id/tr776656269

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dóra Szűcs 2015.07.30. 15:42:10

Az "utóítéletek" címűt merre találom? :)
süti beállítások módosítása