Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

Peking télen

2015. január 19. 06:57 - dddoni

Peking éghajlata eléggé hasonlít Budapestre, talán kicsit szárazabb. Belegondolva egyszer esett az eső mióta itt vagyok. Meg egyszer kaptam egy képet hóesésről valamelyik déli kerületből, tarthatott vagy 5 percig. A tél mindenesetre viszonylag hideg, hetek óta -5 és +5 között mozog. Ez pont ideális a korcsolyázásra, ami itt is népszerű, bár mikor kérdeztem senki nem tudta megmondani, hogy merre vannak a koripályák. A belvárosi parkok tavain szerintem illegálisan szoktak korizni, a nyári palotánál viszont valami egészen menő dolgot fedeztünk fel: fakutyáznak.

Én még sosem láttam ilyet élőben, annyit tudok róla, hogy a Balatonon szoktak. Na itt van hagyományos fakutya, van biciklinek álcázott, aminek hátul kereke, elöl sítalpa van és van a két óriási kerékből álló ami fogalmam sincs hogy működik, de előre hátra tudnak benne billegni. Az olimpiai park befagyott tavain pedig megjelent a homemade raklap fakutya is, ami a célnak valszeg ugyanúgy megfelel.

cimg3478k.jpg

Ami eltántorít a kipróbálásától, az a viszonylag enyhe idő, ugyanis a hivatolosan kijelölt pályához is egy kis hídon kell bemenni, ami alatt szépen hullámzik a víz. Milyen vastag lehet akkor a jégpáncél két méterrel arrébb?

cimg3480k.jpg

Napi Zoli:
- Nézdcsak, rajzik a jég.
(Ezt a jég repedésére mutatva, tehát valszeg a rian és a zajlik szavakból sikerült egy újat alkotni)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendegelamandarin.blog.hu/api/trackback/id/tr917084413

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása