Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

Piacoljunk

2014. október 25. 12:00 - dddoni

Az egyik szerencsém, hogy eddig nem találtam minden igényt kielégítő boltokat, így aztán nem tudok pénzt se költeni.

Voltam vagy két számítástechnikai boltban, de nem egy Media Marktot kell elképzelni, hanem leginkább egy expora hasonlít, ahol az egyes márkák egy-egy pult mögött képviseltetik magukat és az eladóval kell beszélned ahhoz, hogy megnyomkodhasd a gépet. Hát én otthon se beszélek az eladókkal ha nem muszáj, a kínaim meg még nem tart ott, hogy tudományos értekezést folytassak a processzorsebességekről. Így számítógépvásárlás bizonytalan időre elhalasztva.

Ruhavásárlás se járt még sikerrel, ugyanis az utcai árusok annyira gagyi cuccokat árulnak, hogy ahhoz képest az otthoni Karátot Gucci minőségnek érzem. Rendes boltban meg még drágább mint otthon, szóval a kínában olcsó a ruha sztereotípia elég gyorsan megdőlt. Viszont mindenki H&Mes szatyorral mászkál, szóval előbb utóbb remélem szembejön egy bolt is. Még tél előtt lehetőleg, mert téli dzsekit nem hoztam.

Voltam viszont kétféle piacon is. Egy igazi lepukkant kínai félén, de ott nem igazán én vagyok a célközönség. Leginkább háztartási cuccokat árulnak, semmi számomra érdekes nem volt. Vagy ha volt is, nem itt venném meg az biztos.

Ezzel szemben a turista piac tele van jó dolgokkal, viszont a nevéből következik hogy az árak is a nyugati turistákhoz igazodnak. Ezen felül ilyen szinten pofátlan eladókat még nem láttam. Nem elég, hogy ordibálnak utánam hogy "sir, sir, take a look", de egyszer még "madam" is lettem. Ami viszont kicsapta a biztosítékot, hogy sokszor meg is fognak, hogy álljak meg. Ekkor határoztam el, hogy a következő megtanulandó kínai mondatom a "ha még egyszer hozzám érsz megütlek" lesz. Ja és persze ő fogdoshat engem, de ha egy fotót akarok csinálni akkor egyből visít, hogy "no photo, no photo". Anyád.

A kedvenc árum az az I BJ feliratú póló, ami még engem is elgondolkoztatott, hogy mire is utal, de egy amerikainak biztosan nem Beijing rövidítése jut róla eszébe. Gondolom nem véletlenül nem láttam még egy turistán se ilyet... Talán a speciális bárokban.

heartBJtshirt.jpg

Ja és a már nem is számolom hanyadik lehúzáson is túlvagyok, sikerült 400 Ft-ért vennem egy twixet. Twix ugye nincs a boltokban, ezért megörültem neki a piacon. Hát nem kellett volna, a nő kólával együtt 800 Ft-ot akart kérni tőlem. Gyorsan visszaraktam, de addig erősködött, míg csak rámsózta 600 Ft-ért a kettőt. Én ugye hirtelen megörültem a kedvezménynek, utána számoltam hogy így is jól lehúzott. Még ha orosz import is, mert itt nincs ilyen.

A konkrét árszintekről majd egy későbbi posztban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mendegelamandarin.blog.hu/api/trackback/id/tr1006807899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása