Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

Chengde-i utazás

2014. október 19. 13:56 - dddoni

Hát útlevelem ugyan nincs, de rájöttem hogyan tudom kicselezni a gonosz vonatjegyárus nénit: busszal megyek. Sajnos a buszjegyárus néninek is első dolga volt útlevelet kérni, viszont készültem és kinyomtattam az útlevelem fotóját. Ez már elég volt. Szóval jövő héten már lehet vonatozni is fogok, de nem akarom elbízni magam.

Chengde-t már elég messzinek ítéltem ahhoz, hogy a pekingi szmog már ne érjen el, de mégis 3 óra alatt elérhető, így 11-re ott lehetek. Na hát az első nehézség ott jött, hogy 7 óra helyett 10-kor sikerült kikászálódni az ágyból, utána meg a buszpályaudvarról kiderült hogy már nem létezik, mert egy felhőkarcolót húztak fel a helyére. Ez történik, ha 2 éves utikönyvből tájékozódsz Kínában. Semmi gond, viszonylag gyorsan megtudakoltam az információs pultnál, hogy honnan indul a busz, és délben már úton is voltam.

A buszon a menőbb székeken Adidas üléshuzat volt, gondolom itt felfedezte a piaci rést az Adidas. Vagy inkább az élelmes kínaiak a rést a kamionon. A kínai buszokon egyébként nem az a probléma, hogy nem tudod hátrahajtani a székedet, hanem hogy nem tudod visszaállítani, így mindenki fekvő pózban utazik.

CIMG2879.JPG

3-ra megérkeztem Chengdebe, de ott se az utikönyv szerinti helyen tett le a busz, hanem valahol a város szélén. Gyorsan lealkudtam egy taxit (már ilyet is tudok kínaiul) és 400 forintnyi pénzért vitt be a vasútállomáshoz. A levegő azért itt sem volt tökéletes, egy pekingi átlagos naphoz tudnám hasonlítani. De így már lehet lélegezni legalább. Kb. négy óra lett mire hotelszobát szereztem, és mivel minden értelmes látnivaló 5kor zár, csak egy lightos városnéző sétára mentem sötétedés előtt.

A hotel árakat határozottan barátinak mondanám, 4000 Ft-ért egy ilyen szobát kaptam:

CIMG2744.JPG

Sőt még volt benne valami tűzvévédelmi gázmaszk is, amin nagyon gondolkoztam hogy le kéne nyúlni. Pekingben nagyon jól jönne a durvább szmogos napokon. Milyen jól mutatnék már benne. Bár lehet hogy öltöny nélkül már nem lenne olyan menő. Sőt még Halloweenre is jól jönne.

CIMG2764.JPG

Chengde konkrét látnivalóiról és az ujgur vacsoráról majd a következő posztban.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mendegelamandarin.blog.hu/api/trackback/id/tr326807553

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

czibere117 2014.10.28. 07:22:10

Nekem ilyen van, Sanghajban a közértbe is ezzel mennék:
ebike.hu/termekek/ruhazat/maszk/11439_respro-city-maszk/

dddoni 2014.10.31. 17:06:51

@czibere117: Gondolkozok, hogy hozatni kéne egy ilyet, de mivel minden 50 méteres távolságra van, szerintem úgyse használnám.
süti beállítások módosítása