Mendegél a mandarin

Egy év a világ körül

Kezdetek Thaiföldön: Phuket

2015. február 04. 17:12 - dddoni

Thaiföldi kalandunkat Phuketen kezdtük meg. Én Kuala Lumpurból, Cziva Bangkokból érkezett és jól sikerült összeszervezni, mert csak egy órát vártam rá a reptéren.

Phuket Thaiföld legnagyobb és leghíresebb szigete. A repteréről már biztos sokan láttatok videót, ez az amikor a strandnál kezdődik a leszállópálya. A szigeteknek meg van az a hátrányuk, hogy a kifutópálya gyakran egyik parttól a másikig tart.

Szállást végül Patongban, a party fővárosban foglaltunk. Fogalmazzunk úgy, hogy ez nem az a kifejezetten családbarát nyaralóhely, de talán Cziva minden második reggel háromszor elhangzó mondata is jól leírja az itteni helyzetet: "basszameg, a thai éjszakák szürreálisak". Az utcán lévő bároknál a pulton rúdtáncoló táncoslányok csalogatják az embereket, bár mentségükre szóljon hogy topless csak a fallal rendelkező bárokban tolják. Az utcán mindenhol masszázsszalonokba, pingpongshowkra invitálnak és itt sem riadnak vissza testi kontaktustól, simán megfognak és szó szerint elkezdenek befelé húzni. Volt hogy 5 perc alatt háromszor fogták meg a seggem. A hatvan feletti európai arcok büszkén sétálgatnak kézenfogva a friss húszéves szerzeményükkel, aminél csak a csapatban járó ladyboyok szürreálisabb látvány.

Az estéken kívül is csak úgy tudnám leírni Thaiföldet, hogy nagyon turistás. Minden utcasarkon napi kirándulásokat, transzfereket tukmálnak és mozdulni alig lehet a fehér emberektől. A turisták nagy része ausztrál, ők ugye az olcsóság és a közelség miatt jönnek. A következő nagy csapat az orosz, nesze neked rubelválság. És persze a kínaiak is annyian vannak mint az oroszok, csak ők nem mindig láthatóak. A parton ugyanis nem sürögnek, nem akarnak ugye lebarnulni, az a kínai szépségideál ellentéte. Az esti bulikban ugyancsak nincsenek jelen, a szervezett túrákon viszont csak úgy rajzanak. Az egyik tripet egy csaj kapucnis pulcsiban tolta végig a 35 fokban, hogy le ne barnuljon. Egészségére.

A kínaiakat nagyon egyszerű kiszúrni a thaiok között, mert hiába vágottszeműek, nem is hasonlít a két nép. Bár elég sok thaiban felfedezhető kínai arcvonás, azt betudtam annak, hogy wikipedia szerint Thaiföld lakosságának 15%-a kínai. Viszont már ők is thai szintre barnultak, ugyanis egy átlag thai három árnyalattal barnább az észak-kínaiaknál. Plusz van két jellegzetessége a thaioknak, amitől messziről kiszúrhatóak. Az egyik a rengeteg tetoválás, a másik hogy 15 és 35 év között nemtől függetlenül kamaszbajszuk van. Na jó, az túlzás hogy mindenkinek, a ladyboyoknak pont nincs.

A robogóbérlés bizonyult a legegyszerűbb és legolcsóbb megoldásnak, hogy a környező strandokat és látnivalókat bejárjuk. Itt hajnali 10 órakor még szinte az összes bolt zárva van, így nem volt túl sok választásunk hol béreljünk. Szerencsére még az eladónak is korán volt, így annak ellenére hogy Cziva 10 másodperccel előttem mutatta meg a jogsiját én viszonylag gyorsan meggyőztem, hogy magyarul a jogosítványt úgy írják, hogy "lakcímkártya" és nincs rajta fénykép vagy lejárati dátum. Az igazi ugyanis Magyarországon maradt és egyébként le van járva. Egyikőnk se nagy motorozós úgy finoman szólva, plusz a bal oldali közlekedés se növelte a biztonságérzetünket, de azért nap végére már nem volt mindjárt meghalunk érzésünk menet közben. Összesen három strandra feküdtünk ki pár órára órára és 3 kilátóponton jártunk. Szép, szép, de a java még csak most jön.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.